De leerling als klant; professional in the lead en de leerling als consument.
Marktwerking in het onderwijs is een gegeven. Onderwijs is een op maat gemaakte belevenis die inspirerend, cool en uitdagend is. Bricks vormen de bouwstenen van het huidige onderwijssysteem. School is een plek waar je kunt leren,groeien en ontwikkelen, het liefst je hele leven. De wereld is het schoolplein en de professional is in the lead. Hij is een zelfstandig opererende edu- ondernemer die de doelen van het onderwijs bepaalt; hij ontwerpt en voert uit. De beroepsvereniging bewaakt de kwaliteit van de edu-ondernemer en de door hem geproduceerde bricks. De klant ofwel de leerling bepaalt welke brick hij koopt.

Scenario 2 in pdf
Nederland is uitgegroeid tot een lerende samenleving kunnen we met trots vaststellen. Talenten worden opgespoord en ontwikkeld. Competenties, waar en hoe ook verworven, worden door de lerende samenleving erkend. Het aantal laaggeschoolden op de arbeidsmarkt is in 2020 met de helft verminderd.

Netwerksamenleving


Lees verder...
Op twaalfjarige leeftijd zet de jonge consument zijn eerste stappen in de wereld van de edu-onderneming. Voor elke leerling wordt een individueel leertraject uitgestippeld door zijn study-advisor in samenspraak met zijn ouders.

Voor elke leerling wordt een individueel leertraject

Dit gebeurt op basis van de sinds 2011 verplichte eindtoets.

Lees verder...
“Van minister-president tot schooldirecteur is dat niet een vreemde carrière?”

Een interview met de schooldirecteur van het jaar Mark Rutte

Zo zie ik het niet. Natuurlijk was ik van 2010 tot 2011 minister-president en na de val van het kabinet over de “Turkse kwestie” heb ik me ook een tijdje terug getrokken. Ook heb ik het de afgelopen jaren erg druk gehad met mijn gezin. In 2010 was het erg populair om je geheel aan je gezin te wijden zoals de toenmalige minister Bos en staatssecretaris Eurlings dat deden.

Lees verder...

Vakken bestaan niet meer maar zijn vervangen door bricks.

Sinds de invoering van de edu-ondernemingen in 2012 is het hard gegaan. Leren is meer geworden dan het lezen uit een boek of het krijgen van uitleg van een docent. Vakken bestaan niet meer maar zijn vervangen door bricks. De edu-ondernemers hebben zich de taak gesteld om van onderwijs een belevenis te maken.

Lees verder...

De edu-ondernemer van 2020 heeft passie voor zijn beroep. Hij heeft veelzijdige talenten, is creatief, enthousiasmeert, inspireert, daagt uit en prikkelt leerlingen.

EDU ondernemer

De edu-ondernemer is een onderzoeker, zelfstandig ondernemer, leraar en een deskundige op zijn vakgebied. Hij ontwikkelt bricks en zet deze op de markt in een edu-onderneming.

Lees verder...
Professionele of academische masteropleiding van Educatief Meesterschap Amsterdam

Wie zijn wij?                          Powered by Aan & Uitleg en Netty Gelijsteen Valid XHTML 1.0 Transitional